söndag 12 september 2010

...276...

Alltså. Jag har verkligen fått riktiga jul-cravings!! Allt jag ser överallt är jul och julpyssel! "Hmmm.. Vad ska jag göra med den här kapsylen - jo kanske en julgroda! Eller den här stekpannan? Jo, jag lägger risgryn blandat med klister och målar allt vitt! Sen kan jag använda den här lilla kökshandduken och göra en tomte som sitter och käkar av gröten! Toppen!! osv.osv.osv." Så idag när jag var inne och härjade bland postorderkatalogssidorna för att hitta bh:ar som inte går sönder efter två månader (dvs. icke-Ullared) så råkade (?) jag slinka förbi julpyntet också. Det är tur att vi har flyttat, för det betyder att vi måste utöka och omforma vårt julpyntande. Alltså blev det också två pappersstjärnor att hänga i antingen ett fönster eller två, beroende på hur stora de är. Billiga var de, och dessutom snygga (och om de ser annorlunda ut i verkligheten så är det bara att slänga tillbaka dem). En annan julinsikt jag fått idag är: Varför ska jag envisas med att vänta så länge som möjligt med att börja med julgrejerna? Jag älskar ju julen, om jag börjar redan i september så får jag ju 3,5 månad fylld av jul istället för att knö in allting under december och bli stressad?!? Det finns ju ingen logik i det! Dock bör jag vänta med julmusten och pepparkakorna till första advent (vilken, som tur är, inträffar redan den 28:e november i år!) - det finns ju dessutom till försäljning hela januari sen, och det blir bara billigare och billigare ju längre tiden går (efter jul alltså). All in all kommer jag ha nästan ett halvår jul - och sen är det bara fem månader kvar tills vi åker till NY. Toppen, eller hur?



Bh:arna var också schyssta, snygga och billiga. Toppen - igen!

2 kommentarer:

  1. Ja,det är ju snart jul. Månaderna går så fort!
    Du skulle komma bra övens med en jobbarkompis till mig. Hon är också "julfrälst" och börjar i god tid med pyntandet =)

    Sv. Ja, det är en bra idé det där med armbandet =)

    SvaraRadera
  2. Hi hi giln man väl aldrig ha flar hur du resonerar ;-D Jul kan man dra på läääänge *ler* Kram

    SvaraRadera