tisdag 28 september 2010

Viktig fråga:

Såhär när valet är över och man kommer in i vardagslunken igen blir det lätt lite tråkigt. Därför har jag ansträngt mig för att komma på vad man ska göra istället. Jo. Jag ska välja årets Amaryllislök! Amaryllis är den finaste julblomman tycker jag, förra året var mina polkagrisfärgade (vackert förvisso, men det kändes inte helt rätt). Förra året satte jag också lökarna alldeles för sent, så de blommade ungefär i februari.. Av denna anledning, tänkte jag nu vara ute i god tid. Så. Vilken av dessa vackra exemplar ska jag välja?

Den här tycker jag är vacker och lite spännande, den ser väldigt julig ut, trots att det röda inslaget är diskret - jag tror det är det som gör grejen.

Vitt är alltid fint, den här känns ju ganska klassisk.

Den här kritvita lockar ju onekligen en hel del, den ser lite spröd ut tycker jag vilket gör den väldigt vacker.

Här har vi ju den riktiga klassikern "ferarriröd" som det står i beskrivningen.

En helt ny, limegrön Amaryllis. Jag tycker den är lite frän, det tycker jag. I ett arrangemang skulle den nog passa riktigt bra.

Slutligen den här mörkröda sammetssorten. Den känns väldigt julig, väldigt klassisk också - skulle kunna vara lite mörk, men jag tror att det inte gör särskilt mycket, med tanke på att vi har det väldigt vitt här hemma.

Så. Vad tror ni? Vad tycker ni? Go Classic eller lite mer modernt? Eller, kanske en kombination? Jag tänker mig gärna ett arrangemang, så föreslå gärna kombinationer med andra blommor :-)

1 kommentar:

  1. Yes, du har helt rätt min vän. Vi gör internet mänskligare =) Hade dock gärna träffats oftare i verkligheten också =)
    Amaryllis är mäktiga på något sätt. Jag tycker den första och den sista var vackrast, även om alla är superfina. Men de två kanske i kombination med varann. Härligt med sammetsaktigt...

    SvaraRadera