torsdag 16 september 2010

...272...

Gårdagens inlägg var mitt hundrade. Jag hade tänkt utlysa en tävling, men jag hade ingen bra vinst. Idag har jag dock kommit på en, men jag måste först se om mitt pyssel blir som jag har tänkt, i så fall blir det en tävling. Om inte, ja, då blir det inget. Eller så får ni vinna en bit av det gummiband jag fått av sjukgymnasten för att träna min onda nacke/skulderblad. (Jag förstår att ni hoppas att jag inte ska lyckas med mitt pyssel - moahahahahaa).

Som ni kanske kan ana, så är jag fortsatt speedad. Igår kom jag på idén att jag ska åka Vasaloppet. Realist är jag dock, min form är inte vad den borde (snarare är den på kanske -78), så jag siktar på Tjejvasan 2012 och sen tar jag Vasaloppet 2013. Typ. Jag inser, jag inser verkligen att det kanske är lite att ta i. Mitt boendestöd tyckte att jag skulle fokusera på nuet istället, och jag vet att hon kanske har rätt, men ändå. (Hon tyckte också det var roligt att jag för några veckor sen bara såg allt i svart och knappt orkade ta mig ur sängen). Man skulle ju kunna tänka att det här stadiet eller vad man nu ska säga, är toppen, men jag är inte så säker på det. Visserligen är det ju bra att man får saker och ting gjorda, men det kanske inte är helt optimalt att man har en lista på sjutusen saker som man måste göra dels för att a/det kanske kommer en dag när man är tillbaka i ryggläge och b/man lever i framtiden och inte här och nu. Det här med tre saker om dagen varav en är promenad eller träning och ett krav är en timmes vila. MINST, är ju en bra idé och jag förstår precis varför (t.ex. för att jag inte ska gå in i hårdträning inför Vasaloppet 2013 redan nu). Men fatta vad störigt det är när man har myror i hela kroppen och får råångest så fort man känner att man antingen inte hinner med allt man ska göra, när man känner att man är så trött att man nästan stupar fast man samtidigt är helt speedad inuti och bara måstemåstemåste göra "bara det här" också. Men. Jag är i alla fall duktig och skriver upp tre saker i min kalender för varje dag och sen försöker jag att inte göra mer och jag försöker att vila minst en timme (vilket ju kanske är det allra svåraste). Dessutom skriver jag ner hur dagen har varit helt kort, med bara några ord eller korta meningar.

Som jag skrev i en tråd i ett forum: Jag är som Tom (i Tom och Jerry) när han har dynamit i arslet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar