torsdag 9 september 2010

...279...

Valaffischen för de rödgröna är intressant upptäckte jag idag. Jag satt i godan ro och läste DN och såg att ingen av partiledarna tittar åt samma håll! Är det en slump eller har det någon betydelse och isåfall: VAD betyder det? Att de tittar åt olika håll för att alla har varsitt område och tillsammans täcker man in rubbet? Att de tittar åt olika håll för att de inte kommer överens om vilken politik de ska föra? Var jag inte förvirrad och hade ångest för vad jag ska välja förut, så är jag det nu. Inte ens språkrören, Peter Eriksson och Maria Wetterstrand (som förövrigt gick i Peters parallellklass, har jag för mig) ser åt samma håll och de borde väl i rimlighetens namn göra det?

2 kommentarer:

  1. HAHAHA! Jag trodde inte att det var möjligt men de har ju nästan slagit KDs affish i rolighet. Man har alltså anlagt en socialrealistisk tuch på affischen, i stil med den konst som tilläts i Sovjetunionen. Och alla tittar åt olika håll. Går det att skapa en bättre bild av splittring???

    SvaraRadera
  2. Min bror & hans fru har precis kommit ner efter att ha bestigit Kilimanjaro. de kom ända upp!
    Nu skulle de åka på safari & sedan ligga på vita stränder.. Vet inte exakt om de ska åka runt eller hur det ser ut..

    SvaraRadera